Heeft u een vraag voor ons?

Kijk dan of uw vraag hieronder bij de veelgestelde vragen wordt genoemd. Komt u er niet uit? Klik dan hier voor ons contactformulier en onze contactgegevens.

Bent u werkzaam voor een zorgorganisatie of gemeente en heeft een vraag aan ons? Ga dan naar ons contactformulier voor zakelijke partners.

Veelgestelde vragen

Personenalarmering thuis

Bij personenalarmering thuis heeft u een vast alarmeringsapparaat met daarin een spreek-luister verbinding en daarbij heeft u een kleine hals- of polszender. In huis kunt u altijd alarmeren en de hals- of polszender kunt u ook blijven dragen in de douche. U kunt bij het bestellen zelf aangeven van wie u hulp wilt ontvangen in een noodsituatie. Veel voorkomende redenen om te kiezen voor personenalarmering thuis zijn, alleen wonen in combinatie met een verminderde gezondheid, een verhoogd valrisico en ongerustheid dat er iets kan gebeuren wanneer u alleen thuis bent of uw partner niet instaat is hulp in te schakelen. Met alarmering thuis is hulp altijd dichtbij en het geeft u en uw naaste een gerustgesteld gevoel.

Indien u mantelzorgers opgeeft is het belangrijk dat u met hen afspreekt op welk telefoonnummer zij goed te bereiken zijn in het geval dat u hulp nodig heeft en dat zij bij u binnen kunnen komen wanneer het nodig is. Indien u (daarnaast) kiest voor hulp van een professionele zorgorganisatie is het vaak verplicht om te zorg voor een sleuteloplossing zodat zij binnen kunnen in geval van nood. Het is dus belangrijk dat u nadenkt over een mogelijkheid om professionele zorg bij u binnen te laten wanneer u in nood bent en de deur niet kunt openen. Eventueel kunt u hier meer informatie vinden over oplossingen die Jinca biedt voor veilige woning toegang.

Het grootste verschil is dat alarmering thuis alleen in en om huis werkt en alarmering mobiel werkt zowel binnen- als buitenshuis. Uitgebreide informatie over alarmering thuis vindt u hier, meer informatie over personenalarmering mobiel vindt u hier. Komt u er niet uit en heeft u behoefte aan advies? Neem dan contact op met de klantenservice van Jinca via 088 55 20 280 of door een email te sturen naar klantenservice@jinca.nl. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.

Zodra we uw bestelling hebben ontvangen controleren wij binnen 2 werkdagen de ingevulde gegevens. Wanneer alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsemail. Onze leverancier (Tunstall) stuurt dan binnen 5 werkdagen de apparatuur aan u op, deze is direct gebruiksklaar.

Zodra we uw bestelling hebben ontvangen controleren wij binnen 2 werkdagen de ingevulde gegevens. Wanneer alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsemail. De monteur neemt binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op om een afspraak te maken voor de installatie, afhankelijk van uw mogelijkheden proberen zij zo snel mogelijk een afspraak in te plannen.

Indien u heeft gekozen om het alarmapparaat zelf te installeren is de apparatuur helemaal klaar gemaakt voor gebruik, u hoeft enkel de stekker in het stopcontact te doen. Kies een centrale plek uit in de ruimte waar u het meest verblijft en plaats daar het alarm apparaat. Wanneer u een plek gekozen heeft en de stekker in het stopcontact heeft gedaan, maak dan een testoproep door op de alarmknop te drukken.

U wordt verbonden met de zorgcentrale, wanneer u iemand spreekt geef duidelijk aan dat het een testoproep is.

Zie ook ons duidelijke filmpje met instructies om het apparaat aan te sluiten.

Nee het alarmapparaat werkt middels een ingebouwde simkaart en wordt niet aangesloten op de telefoonlijn. Middels de ingebouwde simkaart heeft het apparaat een verbinding met de zorgcentrale.

Personenalarmering bestaat uit een alarmapparaat wat op een vaste plek staat en een hals- of polszender die u altijd bij u draagt. Voor het maken van een alarmoproep drukt u op de alarmknop op de hals- polszender of op het alarmapparaat. U krijgt dan direct contact met de zorgcentrale via de spreek-luister verbinding op het alarmapparaat. De hulpverlener van de centrale stelt u vervolgens een aantal vragen om snel een inschatting te kunnen maken van de situatie zodat de juiste hulp kan worden ingeschakeld. Als het nodig is, legt de hulpverlener contact met uw mantelzorger(s) of met professionele zorg, indien u daarvoor gekozen heeft. U kunt bij het bestellen op onze website aangeven wie u wilt dat gebeld worden en in welke volgorde. Ook kunt u aangeven als u wenst dat professionele zorg wordt ingezet als dit nodig is, bv. wanneer we uw mantelzorgers niet kunnen bereiken. Wanneer de hulpverlener van de centrale constateert dat u hulp nodig heeft, schakelt de hulpverlener de personen in die u heeft ingevuld bij het bestellen. Indien wordt verwacht dat een arts nodig is wordt direct uw huisarts of een ambulance ingeschakeld. Mocht het nodig zijn dan blijft de hulpverlener van de centrale verbinding met u houden tot de hulp bij u in huis is.

U kunt het alarm in en rondom uw woning gebruiken. Afhankelijk van de constructie van uw woning is het bereik ca. 30-35 meter. We raden u aan om altijd even te testen wat uw bereik is. Bij het testen maakt u een echt alarm. Het is daarom belangrijk dat u duidelijk aangeeft dat u aan het testen bent en dat er niets met u aan de hand is.

Onze hulpverleners van de zorgcentrale, zij worden ook wel centralisten genoemd. Dit zijn allemaal gediplomeerde hulpverleners variërend van Verzorgende IG, MBO verpleegkundige tot HBO verpleegkundige.

Wanneer blijkt dat hulp nodig is zal de hulpverlener van de zorgcentrale contact opnemen met de mantelzorger of zorgorganisatie die u heeft opgegeven. Het is verstandig om meerdere mantelzorgers op te geven voor het geval een mantelzorger niet opneemt of u niet kan komen helpen. U bent zelf verantwoordelijk dat de opgegeven mantelzorgers bereikbaar zijn en u kunnen komen helpen wanneer dit nodig is. Indien u gekozen heeft voor een zorgorganisatie zullen zij altijd bereikbaar zijn en aan u hulp bieden zoals u dit met hen heeft afgesproken. U bent zelf verantwoordelijk voor de afspraken met de zorgorganisatie.

Indien u heeft gekozen voor professionele alarm opvolging is het noodzakelijk dat u ook nadenkt over een oplossing hoe de zorgmedewerkers bij u binnen kunnen komen indien u zelf in een noodsituatie de deur niet kunt openen. Jinca biedt hier oplossingen in om de zorg toegang te geven wanneer het nodig is middels een slim slot of via een sleutelkluis. Klikt u hier voor meer informatie.

De kosten voor opvolging verschillen per zorgorganisatie. Vaak hanteren deze organisaties een vast maandtarief voor het feit dat ze bereikbaar zijn voor eventuele opvolging. Indien een thuiszorgmedewerker daadwerkelijk naar u toe komt in een noodsituatie, rekent een organisatie hiervoor meestal een extra bedrag. Maak hier duidelijke afspraken over met uw zorgorganisatie.

De opzegtermijn voor personenalarmering is 1 kalendermaand. Lees hierover meer in onze algemene voorwaarden.

U kunt uw afmelding doorgeven via het contactformulier op de website. U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vervolgens bij ‘Maak uw keuze’ op ‘Afmelden’. Daarna vult u het formulier verder in. Binnen 1 kalendermaand moet onze leverancier (Tunstall) het alarmapparaat terug ontvangen hebben (met alle toebehoren: stekkers, adapter, hals-/polszender). U kunt het opsturen naar:

Tunstall

Oslo 28

2993 LD Barendrecht

Wij ontvangen graag van u het nummer op uw verzendbewijs per mail klantenservice@jinca.nl. Als onze leverancier het alarmapparaat en toebehoren heeft ontvangen, ontvangt u van ons een definitieve bevestiging van de opzegging per e-mail.

Het alarmapparaat:

– Het rode lampje knippert eens per 4 seconden: Er is een lage accuspanning. Controleert u eerst of de stekker in het stopcontact zit. Is dit het geval? Neemt u dan contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer: 088-5520280

– Het rode lampje knippert voortduren: Er is geen van de ingebouwde simkaart aanwezig. Controleert u eerst met uw mobiele telefoon of u wel een telefoonverbinding heeft. Is dit niet het geval? Dan kunt u het beste contact opnemen met uw telefoonprovider. Heeft u wel verbinding met uw mobiele telefoon? Neemt u dan contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer: 088-5520280.

– Het groene lampje brandt constant: Het toestel staat stand-by en is direct actief wanneer u alarmeert.

– Het groene en rode lampje knipperen tegelijkertijd: Er is geen verbinding met de hals- polszender. Controleer of u de hals-pols zender bij u draagt. Zo niet, zorg dan dat de hal-polszender binnen een straal van 30 meter van het apparaat is. Blijven het groene en rode lampje knipperen neem dan contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer: 088-5520280.

 

De hals- polszender:
-Het lampje staat uit: Het toestel staat stand-by zodra u alarmeert zal het lampje op de hals-polszender even kort rood branden, dit geeft aan dat u alarm heeft gemaakt. Zodra u de alarmknop loslaat gaat het lampje weer uit en zal het alarmapparaat aangeven dat er alarm is gemaakt middels een gesproken bericht. Er ontstaat een spreekluisterverbinding met de alarmcentrale.

-Het lampje knippert 1 x per 4 seconden: De batterij van de hals-polszender is bijna leeg. De alarmknop werkt nog wel. Onze leverancier neemt zelf contact met u op om een afspraak te maken om de hals-polszender te voorzien van een nieuwe batterij of te vervangen.

Soms zal het alarmapparaat een gesproken bericht laten horen, dit is om aan te geven wat er aan de hand is. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer u op de alarmknop heeft gedrukt of wanneer er een stroomstoring is. Luister wat het apparaat zegt en bekijk hieronder wat u dan het beste kunt doen:

-Tekst: Waarschuwing – telefoonlijn is onderbroken.
De verbinding met de ingebouwde simkaart is onderbroken. Controleer met een mobiele telefoon of er nog een verbinding is met een 4G netwerk. Zo niet, neem contact op met uw telefoon provider. Heeft uw mobiele telefoon wel een netwerk, bel dan met Jinca via 088-5520280.

-Tekst: Waarschuwing – er is geen netspanning
U controleert of de netspanning/stroom goed is aangesloten op een werkende wandcontactdoos.

-Tekst: Waarschuwing – Zender / ontvanger blokkering gedetecteerd.
U controleert of het apparaat niet te dichtbij andere apparaten, zoals computer, televisie, ventilator of mobiele telefoon staat. Schakel deze apparaten dan uit of verplaats deze verder van het apparaat. Controleert u vervolgens of de waarschuwing stopt.

-Tekst: Waarschuwing – de batterij is bijna leeg.
Controleert u of de netspanning/stroom goed is aangesloten.

-Tekst: De netspanning is hersteld.
U hoeft niets te doen, het apparaat is weer aangesloten op de netspanning/stroom.

-Tekst: Test herinnering – druk op uw draadloze zender.
Druk op uw hals- polszender en volg de instructies.

-Tekst: Druk op de groene knop om de test te voltooien.
Druk op de groene toets van het alarmapparaat. Het toestel zal dan aangeven ‘test voltooid’.

U kunt het alarm in en rondom uw woning gebruiken. Afhankelijk van de constructie van uw woning is het bereik ca. 30-35 meter. We raden u aan om altijd even te testen wat uw bereik is. Bij het testen maakt u een echt alarm. Het is daarom belangrijk dat u duidelijk aangeeft dat u aan het testen bent en dat er niets met u aan de hand is.

Mocht u twijfelen of het alarmsysteem werkt? Maak dan gerust een test oproep. Wij raden aan om dit eens per 6 maanden te doen zodat u zeker weet dat alles goed functioneert. Druk op uw hals-polszender en het alarmtoestel belt voor hulp. U krijgt de centralist via het alarmtoestel te spreken, geef duidelijk aan dat het om een test gaat.

Bij personenalarmering thuis is standaard een halskoord en polsbandje inbegrepen. U kunt dus zelf kiezen of u de draadloze alarmknop om de hals of pols draagt.

Nee, op in de alarmknop van alarmering thuis zit geen valdetectie. Indien u gevallen bent zult u zelf op de alarmeringsknop moeten drukken. Wanneer u op de knop gedrukt heeft krijgt u binnen enkele seconden contact met een medewerker van onze zorgcentrale.

Ja, de alarmapparatuur werkt middels een simkaart en niet via de telefoonlijn. Een simkaart kan met verschillende netwerken verbinding maken. Wanneer uw provider een storing heeft kan er worden overgeschakeld naar een ander netwerk dit gebeurt automatisch indien deze er is.

Op het moment dat er een stroomstoring is, schakelt het alarmapparaat over naar de interne batterij die tot 40 uur lang werkt. Als de stroomstoring langer dan 4 uur duurt, zal het alarmapparaat automatisch een bericht sturen naar de zorgcentrale. De zorgcentrale neemt contact met u op om de situatie te bespreken.

Zorg ervoor dat u zich met de hals-polszender in een straal van 30 meter van het alarmapparaat bevindt en maak een testoproep door op de hals-polszender te drukken. Krijgt u contact met de zorgcentrale, dan werkt uw hals-polszender goed. Gebeurt er niks maak dan een testoproep door op de rode knop op het alarmapparaat te drukken. Wanneer u dan wel contact krijgt met de centrale geef dan aan dat het een testoproep is. In dit geval is de kans groot dat uw halszender niet meer goed werkt. Wanneer uw halszender niet meer werkt wordt deze kosteloos vervangen tenzij blijkt dat de hals-polszender door eigen toe doen kapot gegaan is.

Nee, samen met u wordt een tijdvak afgesproken waarop u dagelijks op de groene knop drukt, bijvoorbeeld tussen 7.00u en 11.00u. Indien u een kwartier voor het eindigen van het afgesproken tijdvak niet op de groene knop heeft gedrukt hoort u een gesproken bericht. Er wordt dan aangegeven dat er op de groene knop gedrukt moet worden, wanneer er binnen 15 minuten op de knop gedrukt wordt is de welzijnsmelding uitgevoerd. Indien er niet op de groene knop gedrukt wordt gaat er een signaal naar onze zorgcentrale, een hulpverlener zal dan contact met u opnemen via de telefoon, als dit niet lukt zullen uw opgegeven mantelzorgers worden gebeld.  

Dit kunt u zelf bepalen. Bij de installatie wordt het tijdvak ingesteld wat u wenst, dit kan variëren van 15 minuten tot 4 uur. Ongeacht de lengte van het tijdvak zal in de laatste 15 minuten een gesproken bericht worden verzonden, als u nog niet op de groene knop heeft gedrukt. Bij het gesproken bericht moet er in 15 minuten op de groene knop worden gedrukt om aan te geven dat alles goed met u gaat.

Nee, dit wordt afgesproken bij de levering van het alarmapparaat. Wanneer u het tijdvak wilt wijzigen kunt u ons contactformulier invullen op de website. U kunt ook contact opnemen door te bellen naar onze klantenservice via 088 55 20 280 of door een email te sturen naar klantenservice@jinca.nl. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.

Op het apparaat zit ook een gele knop wanneer deze wordt ingedrukt weet het alarm apparaat dat u afwezig bent. Indien u weer thuis bent moet u opnieuw op de gele knop drukken om de welzijnsmelding weer te activeren. Bent u onverwachts 1 of meerdere dagen niet thuis en heeft u niet op de gele knop gedrukt, dan zal de melding bij onze zorgcentrale binnen komen. Wij nemen dan contact met u of uw mantelzorgers op.

Bij een val gaat de detector trillen en zal een led-lampje gedurende 20 seconden gaan knipperen. Tenzij de gebruiker het alarm annuleert, of hij of zij opstaat en blijft staan, zal de valdetector een alarm naar de zorgcentrale verzenden via het vaste alarmapparaat. Let op: De valdetector technologie in de Vibby herkent niet alle vallen, zoals een zachte val, langzaam dalende val, onderuitzakken, gecontroleerde val tegen muur of stoel et cetera. Dit zodat het gaan zitten in een stoel niet iedere keer een alarmoproep in gang zet.

Ondanks de technologie en algoritmes kan het in zeer uitzonderlijke situatie voorkomen dat een val, en zelfs een zware val niet gedetecteerd wordt. Om deze reden is het ook mogelijk om handmatig hulp in te roepen via de alarm knop.

Wanneer de gebruiker gevallen is, zal de valdetector gaan trillen met een knipperend led-lampje gedurende 20 seconden voordat de zorgcentrale wordt gewaarschuwd. De gebruiker kan het alarm annuleren door de valsensor gedurende 2 seconden volledig met de handpalm af te dekken. Ook als de gebruiker opstaat en meer dan 6 seconden blijft staan, wordt het alarm automatisch geannuleerd.

De valdetector is ontworpen op basis van een innovatief algoritme in combinatie met extra sensoren die een zware val automatisch herkennen. Wanneer de gebruiker op de grond ligt gaat er een led-lampje knipperen. Na 20 seconden wordt de zorgcentrale gewaarschuwd. De gebruiker kan ook de alarmknop indrukken om te alarmeren, deze blijft actief ook bij een val.

De valdetector gebruikt bepaalde algoritmes om het verschil te herkennen tussen een harde val en andere bewegingen, zoals in een stoel ploffen. De valdetector kan niet garanderen om alle valpartijen te detecteren, omdat er verschillen zijn tussen hoe de valdetector gedragen wordt en de impact van de val zelf. Vanwege het complexe karakter van vallen, is het niet altijd mogelijk dat de valdetector alle valpartijen automatisch detecteert. Als u valt en u kunt de alarmknop indrukken, dan moet u dat zeker doen. De valdetector garandeert daarmee niet 100% alle valpartijen te herkennen, maar het zal in veel gevallen mogelijk zijn bij een valpartijen automatisch te alarmeren, ook als u zelf niet meer in staat bent de alarmknop in te drukken.

Personenalarmering mobiel

Bij personenalarmering mobiel ontvangt u een zender met alarmknop, die u om uw hals kunt dragen. Deze halszender kunt u overal mee naar toe nemen, dus ook buitenshuis. Vaak wordt mobiele alarmering gebruikt wanneer iemand nog regelmatig zelfstandig naar buiten gaat en het binnen- en buitenshuis prettig vindt als er hulp kan komen wanneer dit nodig blijkt te zijn. Veel voorkomende redenen zijn een verhoogd val risico, lichte geheugen problemen of een verminderde gezondheid. Met mobiele alarmering behoudt u alle vrijheid en geeft het toch een gerustgesteld gevoel voor u en uw mantelzorgers. Eventueel kunt u kiezen voor hulp in een nood situatie van een zorgorganisatie wanneer u in huis bent, voor hulp in een noodsituatie buitenshuis zal uzelf afspraken moeten maken met uw mantelzorgers.

Bij de keuze voor mobiele alarmering is het extra belangrijk om goede afspraken te maken over wie u komt helpen in geval van nood. Dit kan afgesproken worden met uw mantelzorger(s) en eventueel ook met een professionele zorgorganisatie. Wanneer u hulp wenst van een professionele zorgorganisatie is het belangrijk om zelf goede afspraken te maken met hen. Vaak komen zorgverleners van een professionele zorgorganisatie u alleen hulp bieden wanneer u in huis een alarmoproep maakt. Voor hulp buitenshuis moet u dan beschikbare mantelzorger(s) doorgeven. Het is belangrijk dat u nadenkt over een mogelijkheid om professionele zorg bij u binnen te laten wanneer u in nood bent en de deur niet kunt openen. Veel zorgorganisaties stellen het verplicht dat u een oplossing heeft om uw woning in te kunnen in geval van nood. Eventueel kunt u hier meer informatie vinden over oplossingen die Jinca biedt voor veilige woning toegang.

Deze komt binnen op de telefoon van uw mantelzorger. Het is aan te raden om een mobiel telefoonnummer op te geven van uw mantelzorgers, bij voorkeur van een Smartphone. Op een Smartphone kan de mantelzorger ook gebruik maken van de bijbehorende webapp. Daarnaast kan in een mobiele telefoon het nummer waarmee gebeld wordt voor de alarmoproep

herkend worden wanneer u dit nummer in uw mobiele telefoon heeft gezet (Het nummer waarmee gebeld wordt is 035 80 80 224).

Met het mobiele alarm kunt u met 1 druk op de knop meerdere mantelzorgers tegelijk alarmeren. Indien de mantelzorgers niet opnemen komt het alarm bij onze zorgcentrale uit. Er is dus altijd iemand die uw alarmoproep beantwoord. Bij een mobiele telefoon is dit niet het geval en het duurt dan vaak langer voor u contact heeft met iemand, zeker in een paniek situatie is dit lastig.

Het grootste verschil is dat alarmering thuis alleen in en om huis werkt en alarmering mobiel werkt zowel binnen- als buitenshuis. Uitgebreide informatie over alarmering thuis vindt u hier, meer informatie over personenalarmering mobiel vindt u hier. Komt u er niet uit en heeft u behoefte aan advies? Neem dan contact op met de klantenservice van Jinca via 088 55 20 280 of door een email te sturen naar klantenservice@jinca.nl. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.

Zodra u een bestelling heeft geplaatst via de website, controleren wij alle door u ingevulde gegevens binnen 2 werkdagen. Als alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsemail. De alarmapparatuur wordt per post aan u verzonden binnen 5 werkdagen. Bij ontvangst kunt u de alarmapparaat direct in gebruik nemen met de bijgeleverde handleiding.

Aan de slag met Mobiele alarmering is eenvoudig. In een kort instructiefilmpje leggen we de belanrijkste functies voor u uit.

In dit filmpje leggen we uit hoe u eenvoudig contactpersonen kunt toevoegen bij in gebruikname van uw mobiele personenalarm.

Het Jinca portaal is een web applicatie die toegevoegd kan worden aan het startscherm van uw mobiele telefoon of tablet, op deze manier ziet het Jinca portaal eruit als een app. Het toevoegen van het Jinca portaal aan uw startscherm heet een Snelkoppeling. Deze kunt u maken door op uw mobiele telefoon of tablet in te loggen op het Jinca portaal en dan rechtsboven op de 3 puntjes te drukken. Hier vindt u een knop ‘Toevoegen aan mijn startscherm’. Klik hier voor de video instructie.

In geval van nood of wanneer u zich onveilig voelt, kan de gebruiker met één druk op de knop automatisch meerdere contactpersonen/mantelzorgers tegelijkertijd alarmeren. Zodra één van de contactpersonen het alarm accepteert, ontstaat er een spreek-luister-verbinding met de gebruiker. De andere contactpersonen worden geïnformeerd dat het alarm in behandeling is. De mantelzorgers kunnen gebruik maken van de bijbehorende app, hiermee kan ook direct worden gezien waar u zich bevindt op het moment dat u alarmeert. Op deze manier kunnen uw mantelzorgers u zo snel mogelijk komen helpen waar u ook bent. Indien de mantelzorgers het alarm niet aannemen komt deze bij onze zorgcentrale uit. Onze medewerkers van de zorgcentrale kunnen op dat moment ook zien waar u zich bevindt (dit kunnen zij op andere momenten niet inzien) en de juiste hulp inschakelen. Dit kan zijn door opnieuw de mantelzorgers te benaderen, een zorgorganisatie in te schakelen of de hulpdiensten. Houdt er rekening mee dat zorgorganisaties buitenshuis vaak geen hulp kunnen komen bieden.

Het mobiele apparaat beschikt over GPS, Wifi en Bluetooth hierdoor kan de locatie bepaald worden. Het oplaadstation van uw alarmapparaat wordt ingesteld als uw thuislocatie hierdoor is nauwkeurig te bepalen of u zich thuis bevindt op het moment van alarmeren. Uw locatie wordt zichtbaar wanneer u alarmeert. Op deze manier kunnen uw mantelzorgers of de zorgcentrale direct zien waar u zich bevindt.

U kunt mobiele alarmering zowel binnen- als buitenshuis gebruiken. Overal in Europa kunt u alarmeren en kunt u contact opnemen met uw mantelzorgers of de zorgcentrale. Houdt er wel rekening mee dat u zelf afspreekt wie u komt helpen buitenshuis wanneer dit nodig is. Professionele zorgorganisaties komen alleen wanneer u hulp nodig heeft in de thuissituatie. Maak dus duidelijke afspraken met uw mantelzorger(s) over de hulp die zij buitenshuis kunnen bieden.

In het alarmapparaat zit een SIM kaart die geschikt is voor het 2G netwerk. De dekking van het 2G netwerk in Nederland is volledig, zodat uw alarmapparaat altijd bereik heeft en u kan alarmeren. Wanneer u in het buitenland bent is het belangrijk dat u zelf controleert of daar het bereik goed is. Daarnaast is het zeker in het buitenland goed om af te stemmen hoe eventuele hulp geregeld kan worden.

De afmetingen zijn 61mm x 44mm x 16mm en het apparaat weegt 40 gram.

Mobiele alarmering gaat ongeveer 5 dagen mee, het is echter verstandig om uw alarmeringsapparaat regelmatig op te laden. Wij adviseren om het alarmapparaat dagelijks een uur op te laden, zo weet u zeker dat het alarmapparaat altijd voldoende batterij heeft en wordt het een vaste routine. Wanneer het alarmapparaat bijna leeg is zal het een signaal geven (blauw knipperend lampje) zodat u weet dat u het op moet laden. Mantelzorgers kunnen ook in de app zien dat het apparaat bijna leeg is. U kunt het alarmapparaat opladen door de meegeleverde oplaadstation of adapter in het stopcontact te doen en de alarmapparatuur in de oplader te zetten. Middels een magneet verbindt het alarmapparaat zich met het oplaadstation.

Het apparaat is voorzien van een contactknop met het opschrift SOS. De gebruiker kan een alarm maken door deze knop voor minimaal 3 seconden ingedrukt te houden. Na het indrukken van de contactknop hoort men een pieptoon en worden gelijktijdig drie contactpersonen gealarmeerd. Indien uw mantelzorgers niet opnemen wordt uw alarm doorgeschakeld naar onze zorgcentrale. De gebruiker hoeft verder niets te doen. Het apparaat blijft trillen totdat er een spreek-luister-verbinding is.

Als het blauwe led-lampje snel knippert is de batterij onder de 20% en dient het alarmapparaat te worden opgeladen. Contactpersonen kunnen de batterijspanning in het Jinca portaal bekijken en krijgen per email een melding van een laag batterij percentage, dit betekend minder dan 20% batterij.

De kosten voor opvolging verschillen per zorgorganisatie. Vaak hanteren deze organisaties een vast maandtarief voor het feit dat ze bereikbaar zijn voor eventuele opvolging. Indien een thuiszorgmedewerker daadwerkelijk naar u toe komt in een noodsituatie, rekent een organisatie hiervoor meestal een extra bedrag. Maak hier duidelijke afspraken over met uw zorgorganisatie.

Als de mantelzorgers bij een alarm worden gebeld moeten ze de telefoon opnemen en het sterretje op het toetsenbord indrukken. De eerste persoon die de alarmoproep accepteert met deze toets kan direct met u praten. De andere mantelzorgers worden geïnformeerd dat het alarm in behandeling is. Uw mantelzorgers kunnen op de app(het Jinca portaal) zien wie van de mantelzorgers contact met u heeft en of de oproep nog open staat. Indien deze nog open staat kunt u de oproep zelf beantwoorden. Indien de oproep niet wordt aangenomen komt deze uit bij onze zorgcentrale.

Bij een alarm worden de contactpersonen gebeld door het alarmnummer: 035 80 80 224. We adviseren de contactpersonen dit nummer op te slaan in hun telefoon onder (bijvoorbeeld) Jinca alarm. Het nummer wordt dan herkent op uw telefoon in geval van een alarm.

Onze hulpverleners van de zorgcentrale, zij worden ook wel centralisten genoemd. Dit zijn allemaal gediplomeerde hulpverleners variërend van Verzorgende IG, MBO verpleegkundige tot HBO verpleegkundige.

Indien u heeft gekozen voor professionele alarm opvolging is het noodzakelijk dat u ook nadenkt over een oplossing hoe de zorgmedewerkers bij u binnen kunnen komen indien u zelf in een nood situatie de deur niet kunt openen. Jinca biedt hier oplossingen in om de zorg toegang te geven wanneer het nodig is middels een slim slot of via een sleutelkluis. Klikt u hier voor meer informatie. Maak zelf afspraken met uw zorgaanbieder over een passende oplossing. Zorgorganisaties komen vaak alleen in huis hulp bieden in een noodsituatie. Voor buitenshuis zal u zelf afspraken moet maken met uw mantelzorgers voor hulp in een noodsituatie.

De opzegtermijn is 1 maand. Bij opnamen in een verzorg- of verpleeghuis of bij overlijden is de mobiele alarmering direct opzegbaar.

U kunt uw afmelding doorgeven via het contactformulier op de website. U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vervolgens bij ‘Maak uw keuze’ op ‘Afmelden’. Daarna vult u het formulier verder in.

De apparatuur hoeft niet te worden teruggestuurd, deze heeft u namelijk gekocht. Bij het afmelden wordt de simkaart van het mobiele alarmeringsapparaat geblokkeerd en de toegang tot het gebruik van het Jinca portaal wordt beëindigd.

Mocht u twijfelen of het alarmsysteem werkt? U kunt in de app van uw mantelzorger zien of het alarm apparaat actief is en dus werkt. Mocht u zich toch zorgen maken dan mag u altijd een testoproep maken. Druk op de SOS-knop op het alarmapparaat en het alarmtoestel belt voor hulp. Geef vooraf aan uw mantelzorgers aan dat het om een test gaat zodat ze niet direct ongerust zijn. Zodra u iemand spreekt, geef dan duidelijk aan dat het om een test gaat.

Bij personenalarmering mobiel is standaard een halskoord inbegrepen. Het is mogelijk om een draagclip bij te bestellen (kosten hiervoor zijn eenmalig €9,95), hiermee kunt u het mobiele alarmapparaat aan uw riem of broek dragen.

Nee, op in de alarmknop van alarmering mobiel zit geen val detectie. Indien u gevallen bent zult u zelf op de alarmeringsknop moeten drukken. Wanneer u op de knop gedrukt heeft krijgt u binnen enkele seconden contact met de door u opgegeven mantelzorgers of met een medewerker van onze zorgcentrale.

De polsband is een alarmknop die u om uw arm kunt dragen als verlengde van het mobiele alarmapparaat. Indien u binnen het bereik van het mobiele alarmapparaat bent kunt u middels de polsband alarmeren door op de gele knop op de polsband te drukken. Het bereik tussen het mobiele alarmapparaat en de polsband is maximaal 10m en afhankelijk van tussenliggende voorwerpen, muren en deuren. Wanneer u op de gele knop drukt gaan er lampjes rondom de knop branden, op deze manier ziet u dat u een alarm heeft gemaakt. Het alarm wordt dan via het alarmapparaat naar uw mantelzorgers doorgezet, zij krijgen dan een telefonische oproep

om het alarm aan te nemen. De spreek-luister verbinding zal dan via het alarmapparaat gemaakt worden.

Het is belangrijk om te weten dat de polsband alleen werkt wanneer het in het bluetooth bereik van het mobiele alarmapparaat is. Dit is maximaal 10 meter en afhankelijk van voorwerpen, muren en deuren die tussen de polsband en het mobiele alarmapparaat zitten.

Het mobiele alarmapparaat is een apparaat van 40 gram wat soms als ‘zwaar’ ervaren wordt wanneer het de hele dag om de nek gedragen wordt. Er bestaat de mogelijkheid om een broekclip te bestellen maar indien u dat niet prettig vindt kunt u kiezen voor de polsband. Let op: deze werkt alleen in de buurt van het alarmapparaat. De polsband kan bijvoorbeeld handig zijn om te dragen tijdens het douchen, tijdens het koken, wanneer u in de tuin aan het werken bent of wanneer u een stuk gaat wandelen of fietsen. U kunt de polsband dan om uw pols dragen en het mobiele alarmapparaat bij u in de buurt leggen of in uw tas doen (het alarmapparaat moet op maximaal 10 meter afstand van het alarmapparaat blijven, om de werking van de polsband te kunnen garanderen).

Nee dat kan niet. De polsband moet namelijk altijd in de buurt zijn van het mobiele alarmapparaat (max. op 10 meter afstand, afhankelijk van tussenliggende voorwerpen/muren). Het risico is te groot dat u en uw partner verder uit elkaar zijn of dat er een muur of deur tussen zit waardoor de polsband niet werkt en uw partner niet kan alarmeren.

Het mobiele alarmeringsportaal is een platform waar via het internet mobiele alarmering beheerd kan worden door uw mantelzorger(s). Als uw mantelzorger ingelogd is, kunnen alle functies van het alarmapparaat ingesteld worden. Zoals Veilige-zones instellen, de locatie van de gebruiker inzien en contactpersonen wijzigen. Om in te loggen klikt u hier. Uw mantelzorger krijgt een bericht met informatie om de app te installeren op de smartphone wanneer de apparatuur wordt opgestuurd.

Voor het instellen van een veilige zone (GeoZone) gaat u naar het Jinca portaal, daar klikt u op instellingen. Scrol naar GeoZones en activeer deze. U kunt in totaal 3 zones instellen door op de kaart te klikken waar het middelpunt ligt van de veilige zone en de daarbij behorende straal in meters in te vullen. U krijgt dan direct op de kaart te zien welk gebied u heeft ingevuld als veilige zone. Om de veilige zone te activeren klikt u op activeren in hetzelfde scherm en daarna op opslaan. Let op: het is belangrijk dat de veilige zone (GeoZone) een minimale straal van 150m heeft. Wijzigingen in de ingestelde veilige zones (GeoZones) kunt u ook doorvoeren op deze manier. Klik hier voor de video instructie.

Dit alarmapparaat wordt niet aangesloten op een telefoonlijn. Het alarmapparaat bevat een SIM kaart waar deze te allen tijde gebruik van maakt. Storing op uw vaste telefoonlijn heeft dus geen enkel effect op het gebruik van uw personenalarmering.

Woningtoegang algemeen

Wanneer u gebruik wilt maken van hulp van een zorg medewerker wanneer u een alarm oproep maakt, bent u zelf verantwoordelijk voor een sleuteloplossing. De zorgorganisaties kunnen geen sleutels meer aannemen om bij u binnen te komen. Uw sleutel aannemen lijkt veilig en vertrouwd, maar een sleutel kan kwijtraken. Een sleutel kan in de drukte vergeten worden, of moet eerst ergens anders worden opgehaald. Dit zorgt ervoor dat het langer duurt voordat de zorg bij u is of dat de zorg helemaal niet binnen kan komen. Wanneer u een alarmoproep maakt, wil de zorgmedewerker  zo snel mogelijk bij u zijn om de nodige zorg te kunnen geven. Om die reden zullen zorgorganisaties u alleen komen helpen wanneer er een sleuteloplossing geregeld is. Dat is veiliger én werkt efficiënter.

Voor het verschaffen van toegang tot uw woning zijn er twee opties. U kunt een sleutelkluis aanschaffen of u kunt een digitale oplossing met een elektronisch slot kiezen. Bij de keuze voor een digitaal slot met hulp van een zorgorganisatie bij een alarm oproep, is het van belang na te gaan of uw zorgorganisatie een digitaal slot ondersteund. De zorgorganisatie moet namelijk de bijbehoorde app gebruiken om toegang te kunnen krijgen met het slot. Wanneer u op de Jinca website eerst de keuze voor een bepaalde zorgorganisatie aangeeft, kunt u zien of Telelock ondersteund wordt. Wanneer de zorgorganisatie van uw keuze er niet bijstaat, neem dan eerst contact op met deze zorgorganisatie of met de klantenservice van Jinca.

Volg eventueel de keuzewijzer voor woning toegang van Jinca om een keuze te kunnen maken tussen een PUCK sleutelkluis en Telelock.

Woont u in een appartement of (zorg)complex met een centrale ingang? Dan zijn er twee zaken van belang.

  • Indien u een sleutelkluis bij uw appartement wenst heeft u toestemming nodig van de beheerder van het gebouw. Neem dan contact op met de gebouweigenaar en/ of beheerder en geef dit aan op de antwoordkaart. Voor een slim elektronisch slot is deze toestemming niet nodig, deze wordt aan de binnenkant van de deur bevestigd en vereist geen boorwerkzaamheden.
  • Verder is het van belang dat de zorgmedewerkers toegang hebben tot de centrale toegangsdeur van het complex. Geef daarom aan Jinca de contactgegevens van de beheerder door via het contactformulier op de website of door te bellen.

Indien u hulp wenst van een zorgorganisatie in een nood situatie is het noodzakelijk om een sleuteloplossing te regelen, de sleutel bij de buren of familie neerleggen wordt vaak niet geaccepteerd door de zorgorganisatie. Dit wordt vaak niet geaccepteerd omdat dit geen woning toegang kan garanderen. Uw buren of familie kan mogelijk niet thuis zijn of niet bereikbaar zijn, dit geeft vertraging om bij u binnen te kunnen komen.

Ook als u samenwoont vragen we u een keuze te maken uit elektronische woningtoegang of een sleutelkluis. Bij alarmopvolging willen zorgorganisaties met zekerheid de woning kunnen betreden en niet afhankelijk zijn van een partner/huisgenoot die wel of niet aanwezig is.

Ja, u moet zelf de informatie m.b.t. toegang tot uw woning delen met uw zorgorganisatie.

Puck Keysafe sleutelkluis

De Puck Keysafe is de enige sleutelkuis in Nederland met cijfercombinatie en het SKG keurmerk. De kluis heeft de classificatie SKG** en voldoet daardoor aan de strenge eisen van het Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW). U kunt hier meer lezen over dit keurmerk. 

Mede gezien het verloop van personeel en inzet van invalkrachten bij zorgorganisaties is het aan te bevelen de code op regelmatige basis te wijzigen. Er zullen altijd meerdere personen zijn die de code van de kluis met uw sleutel kennen. We verwijzen u naar de pagina met instructies voor het wijzigen van de code van uw sleutelkluis.  Of bekijk direct dit instructiefilmpje om te zien hoe u eenvoudig de code van uw sleutelkluis kunt wijzigen.

Zonder code kan de kluis niet geopend worden en zal deze open geslepen moeten worden. Denk daarom van tevoren goed na over een code die u kunt onthouden. U kunt deze code ook op een veilige plek opschrijven of delen met iemand die u vertrouwt. Zo weet u zeker dat u altijd uw kluis kunt openen.

Telelock elektronisch slot

Wanneer u online een bestelling plaatst bij Jinca wordt deze bestelling binnen 2 werkdagen verwerkt. Jinca geeft dan de bestelling door aan Telelock zodat zij een afspraak met u in kunnen plannen voor levering. Telelock neemt binnen 5 werkdagen contact op om een afspraak te plannen voor installatie.

Standaard wordt één fysieke sleutel en 250 elektronische/app sleutels met het Telelock slot meegeleverd. U kunt deze elektronische sleutels zelf uitgeven en beheren via de app op uw telefoon of via de app van uw mantelzorger. U kunt daarnaast één digitale sleutel aan de zorgorganisatie uitgeven, zij regelen zelf het beheer van de digitale sleutels van de wijkteams. Het gebruik van digitale sleutels is bij de prijs inbegrepen. Extra fysieke sleutels kunnen eenvoudig worden bijbesteld in het Jinca bestel proces.

Nee, u zit niet aan de aankoop vast zolang de centrale toegang van het appartementencomplex niet geregeld is.

Ja, een monteur van Telelock voert de installatie uit. Er wordt dan ook uitleg gegeven over het slot. Om deze reden is het verstandig om met twee personen aanwezig te zijn zodat u en eventueel uw partner of mantelzorger vragen kunnen stellen. De monteur laat ook een informatie map bij u achter zodat u altijd terug kunt lezen wat de monteur heeft uitgelegd.

Indien de deur nu met een sleutel geopend kan worden, al dan niet door gelijktijdig aan de greep of knop te trekken, kan die deur ook met een Telelock slot worden ontgrendeld. Het mechanisme van een Telelock slot is instelbaar. De monteur die bij u het slot komt plaatsen stelt de kracht van het Telelock slot af op de situatie bij u thuis. Telelock is dus ook geschikt voor zwaar draaiende sloten of een oudere deur die de neiging heeft om te klemmen.

Wanneer u kiest voor een elektronische oplossing met een slim slot bepaalt u altijd zelf wie toegang heeft tot uw woning. Aan de zorg geeft u bovendien één digitale sleutel af, die voor of door de zorgorganisatie beheerd wordt. Hierin is ook voorzien dat de zorgorganisatie te maken heeft met invalkrachten of medewerkers die in- of uitdienst treden. Er wordt in alle gevallen geregistreerd wie toegang tot de woning heeft gehad. Deze informatie wordt niet gedeeld, maar is in geval van calamiteiten te achterhalen. Er is geen internetverbinding nodig. De zorgmedewerker kan de deur eenvoudig openen met de app op de smartphone. U kunt bovendien zelf tot 250 digitale sleutels uitgeven aan familie en mantelzorgers. Deze digitale sleutels zijn bij de prijs inbegrepen.

Het contact tussen het Telelock slot en de app gaat via Bluetooth en daardoor is het bereik maximaal 10 meter. In sommige gevallen kan het bereik van 10m te groot zijn, bijvoorbeeld in een appartementencomplex waar meerdere bewoners Telelock gebruiken. Het bereik kan dan aangepast worden zodat alleen de (voor)deur geopend kan worden op het moment dat iemand bij u voor de deur staat.

Nee, de digitale sleutel staat in de applicatie zelf. De deur wordt geopend door een draadloze (BLE) verbinding tussen de smartphone en het Telelock slot. Hiervoor heeft u geen internet verbinding nodig.

U heeft een smartphone nodig met Android of iOS met tenminste de volgende specificaties:

-Android 4.4 of hoger en Bluetooth Low Energy (BLE)

-iOS 8.1.2 of hoger en Bluetooth Low Energy (BLE)

Via instellingen kunt u op uw telefoon zien welke versie van Android en iOs u momenteel heeft. Is dit lager dan bovenstaande dan kunt u mogelijk de nieuwe versie installeren/updaten. 

De Telelock motorcilinder en deurcontroller worden standaard door middel van batterijen gevoed, het uitvallen van elektriciteit heeft geen invloed op de werking van het Telelock product. Daarnaast is het Telelock slot van buitenaf ook nog steeds met een mechanische/fysieke sleutel bedienbaar. Aan de binnenkant kan de mechanische draaiknop nog steeds bediend worden.

Telelock op een centrale deur in wooncomplexen wordt standaard met voeding/elektriciteit gemonteerd en beschikt tevens over batterijen als backup. In het geval dat de elektriciteit uitvalt, schakelt het Telelock product automatisch over op batterijen.

Het vervangen van de batterijen van uw Telelock slot is eenvoudig zelf uit te voeren. We verwijzen u naar de pagina met instructies voor het vervangen van de batterijen van uw Telelock slot.

Dwaaldetectie

Dwaaldetectie wordt gezien als mantelzorg product. Het kan u helpen om met een meer gerust gevoel uw naaste zelfstandig thuis te laten zijn en naar buiten te laten gaan. In een situatie waarbij vergeetachtigheid bij uw naaste een rol speelt kan het soms moeilijk zijn om uw naaste deze zelfstandigheid te geven omdat de kans op verdwalen aanwezig is. Met dwaaldetectie kunnen veilige zones, ook wel GeoZones genoemd, worden ingesteld in het gebied waar zelfstandig buitenshuis verplaatsen vertrouwd en veilig is. Zodra uw naaste het gebied verlaat krijgt u een melding en kunt u, door in te loggen in het portaal, in de gaten houden of uw naaste zelf de weg terug naar huis weet te vinden. Indien dit niet het geval is kunt u eenvoudig zien waar uw naaste zich bevindt door de locatie bepaling in het bijbehorende portaal.

Zodra u een bestelling heeft geplaatst via de website, controleren wij alle door u ingevulde gegevens binnen 2 werkdagen. Als alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsmail. De apparatuur wordt dan per post aan u verzonden binnen 5 werkdagen. Bij ontvangst kunt u de apparaat direct in gebruik nemen met de bijgeleverde handleiding.

De dwaaldetectie apparatuur werkt in heel Europa. Houdt er wel rekening mee dat uw naaste zelf afspraken maakt met u en andere mantelzorgers wie hulp komt bieden wanneer het nodig is. Indien uw naaste in het buitenland is kan het zijn dat u niet zomaar hulp kunt bieden, zorg daarom dat hier duidelijkheid over is.

In het apparaat zit een SIM kaart die geschikt is voor het 2G netwerk. De dekking van het 2G netwerk in Nederland is volledig, zodat het apparaat altijd bereik heeft en signaleert waar uw naaste zich bevindt. Wanneer uw naaste in het buitenland is, is het belangrijk dat uw naaste of u zelf controleert of daar het bereik goed is.

De apparatuur voor dwaaldetectie gaat ongeveer 72 uur mee, het is dus verstandig om het apparaat regelmatig op te laden. Wanneer het apparaat bijna leeg is zal het blauwe lampje aan de zijkant van het apparaat snel knipperen en er komt een e-mail bij uw naaste en u binnen met het bericht dat het apparaat nog 20% of minder batterij heeft. In het portaal kunt u het exacte batterij niveau zien. Uw naaste kan het apparaat opladen door de meegeleverde oplader in het stopcontact te doen en het apparaat in de oplader te klikken.

De opzegtermijn is 1 maand. Bij opname in een verzorgings- of verpleeghuis of bij overlijden is het direct opzegbaar.

U kunt uw afmelding doorgeven via het contactformulier op de website. U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vervolgens bij ‘Maak uw keuze’ op ‘Afmelden’. Daarna vult u het formulier verder in.

De apparatuur hoeft niet te worden teruggestuurd, deze heeft u namelijk gekocht. Bij het afmelden wordt de simkaart van het apparaat geblokkeerd, de toegang tot het gebruik van het Jinca portaal beëindigd en de automatische incasso stopgezet.

Het Jinca portaal is een web applicatie die toegevoegd kan worden aan het startscherm van uw mobiele telefoon of tablet, op deze manier ziet het Jinca portaal eruit als een app. Het toevoegen van het Jinca portaal aan uw startscherm heet een Snelkoppeling. Deze kunt u maken door op uw mobiele telefoon of tablet in te loggen op het Jinca portaal en dan rechtsboven op de 3 puntjes te drukken. Hier vindt u een knop ‘Toevoegen aan mijn startscherm’. Klik hier voor de video instructie.

Het Jinca portaal is een web applicatie die toegevoegd kan worden aan het startscherm van uw mobiele telefoon of tablet, op deze manier ziet het Jinca portaal eruit als een app. Het toevoegen van het Jinca portaal aan uw startscherm heet een Snelkoppeling. Deze kunt u maken door op uw mobiele telefoon of tablet in te loggen op het Jinca portaal en dan rechtsboven op de 3 puntjes te drukken. Hier vindt u een knop ‘Toevoegen aan mijn startscherm’. Klik hier voor de video instructie.

Om gebruik te kunnen maken van dwaaldetectie is het belangrijk om de thuislocatie van uw naaste in te stellen. U kunt dit instellen via het Jinca portaal. U gaat naar het Jinca portaal en klikt op instellingen, vervolgens scrolt u naar thuislocatie en klikt daarop. Nu kunt u op de kaart uw thuislocatie zoeken en opslaan. Klik hier voor de video instructie.

Voor het instellen van een veilige zone (GeoZone) gaat u naar het Jinca portaal, daar klikt u op instellingen. Scrol naar GeoZones en activeer deze. U kunt in totaal 3 zones instellen door op de kaart te klikken waar het middelpunt ligt van de veilige zone en de daarbij behorende straal in meters in te vullen. U krijgt dan direct op de kaart te zien welk gebied u heeft ingevuld als veilige zone. Om de veilige zone te activeren klikt u op activeren in hetzelfde scherm en daarna op opslaan. Let op: het is belangrijk dat de veilige zone (GeoZone) een minimale straal van 150m heeft. Wijzigingen in de ingestelde veilige zones (GeoZones) kunt u ook doorvoeren op deze manier. Klik hier voor de video instructie.

Leefstijlmonitoring

  • Zelf installatie: Jinca verwerkt uw aanvraag binnen 2 werkdagen. De leefstijlmonitoring wordt binnen 5 werkdagen aan u opgestuurd door onze leverancier Sensara.
  • Installatie door een monteur: Jinca verwerkt uw aanvraag binnen 2 werkdagen, daarna zal onze leverancier Sensara binnen 3 werkdagen telefonisch contact opnemen om een afspraak te plannen voor installatie. Afhankelijk van uw beschikbaarheid wordt een datum gepland voor installatie.

Ja, de hardware (de sensoren) koopt uw naaste en zijn daarmee eigendom, hierop zit een garantie periode van 24 maanden. Het gebruik van de app en het systeem op de achtergrond dat de gegevens analyseert zijn gehuurd en worden middels maandelijkse incasso in rekening gebracht. 

Leefstijlmonitoring is ontworpen voor zelfinstallatie en de praktijk laat zien dat ook mensen zonder technische kennis het systeem in de meeste gevallen binnen 45 minuten succesvol kunnen installeren.

Volg eventueel de uitgebreide instructies in de volledige handleiding.

Of bekijk het installatiefilmpje, deze ontvangt u ook per mail via Sensara.

Deze kaart ontvangt u bij levering van het product.

Op deze installatiekaart is extra informatie te vinden.

U kunt hem daar weghalen en alsnog op de juiste plek installeren. Elke sensor heeft een bepaalde functie en daarom kunnen ze niet verwisseld worden. De functie staat vermeld achterop elke sensor.

Nee, leefstijlmonitoring werkt met een slim systeem dat de leefstijl van uw naaste leert herkennen. In de eerste 2 à 3 weken leert het systeem het gebruikelijke gedrag van de bewoner kennen. Daarna ontvangt de mantelzorger pushnotificaties bij afwijkingen in het gedragspatroon. Na 2 à 3 weken kan het systeem de risico’s herkennen en meldingen genereren.

Voor Apple: https://www.sensara.eu/images/Documents/app_downloaden_Apple.pdf

Voor Android: https://www.sensara.eu/images/Documents/app-downloaden-Android.pdf

De hoofdgebruiker maakt een account aan in de app tijdens de installatie waarbij de QR-code gescand kan worden. Deze hoofdgebruiker kan andere gebruikers uitnodigen om ook de gegevens in te kunnen zien op de app. Nieuwe gebruiker uitnodigen: https://www.sensara.eu/images/Documents/nieuwe-gebruiker-uitnodigen.pdf

Nee, dit verstoort de registratie niet. De sensoren zullen dan wel meerdere personen in de ruimte waarnemen en er zullen geen notificaties worden gestuurd naar de app. In het trend overzicht op de app zal de tijdsperiode waarin iemand op bezoek is geweest grijs zijn ipv groen. 

Het systeem is dan minder relevant, aangezien mensen die samenwonen doorgaans een oogje op elkaar houden. Bovendien zullen leefstijlpatronen moeilijker te herkennen zijn, omdat het systeem geen verschil ziet tussen beide bewoners.

Gewoonlijk niet, maar als u een kat heeft, is het beter om de bewegingssensoren niet op hoge objecten, zoals tafels en ladekasten, te richten. Grote huisdieren (hoger dan 80 cm) kunnen van invloed zijn op de bewegingssensoren.

Op het moment dat we uw opzegging ontvangen, zetten we de beëindiging in gang. De einddatum van het abonnement is dan altijd de laatste dag van de eerstvolgende maand. Dus als we het opzegformulier bijvoorbeeld op 20 februari ontvangen, is de einddatum van uw abonnement 31 maart.

De gegevens van uw naaste zijn beveiligd en alleen toegankelijk voor diegenen die toestemming hebben gekregen van de hoofdgebruiker van de app. Alle gegevens worden beveiligd opgeslagen.

De apparatuur bevat geen actieve valdetectie, maar het geeft wel een melding als het langere tijd geen beweging opmerkt terwijl dat wel verwacht werd. Hoe snel u deze melding in de nacht ontvangt, hangt ervan af of uw naaste ons basissysteem gebruikt of dat er ook een bedsensor aan het systeem is toegevoegd.

Zonder bedsensor: Als er ’s nachts geen beweging wordt waargenomen, gaat het systeem ervan uit dat uw naaste slaapt. In de ochtend verwacht het systeem op basis van het geleerde patroon dat uw naaste weer in beweging komt. Als dat niet het geval is, bv omdat de hij/zij ‘s nachts gevallen is, ontvangt u dus in de ochtend een melding. Het tijdstip waarop u de melding krijgt is afhankelijk van de standaard tijd waarop uw naaste meestal uit de slaapkamer komt.

Met bedsensor: het systeem registreert exact wanneer uw naaste in bed ligt. Ook kunt u nu zelf in de app instellen hoe snel (aantal minuten) u een melding wilt ontvangen als uw naaste in de nacht uit bed komt en niet door een andere sensor wordt waargenomen of niet terug keert naar bed. Zo voorkomt u dus dat uw naaste langere tijd op de grond ligt als hij/zij gevallen is of langere tijd uit bed is, maar wel in de slaapkamer blijft.

Dat hangt ervan af of u ons basissysteem gebruikt of dat u een bedsensor aan het systeem heeft toegevoegd.

Zonder bedsensor: Het systeem bevat geen sensor in de slaapkamer. Het bepaalt de nachtperiode op basis van de waargenomen bewegingen in de woning. Elke avond stopt de beweging als de bewoner naar de slaapkamer gaat en wordt deze weer waargenomen wanneer hij/zij uit de slaapkamer komt en er bijvoorbeeld in het toilet of de keuken beweging wordt gedetecteerd. Over het slaapgedrag doet het systeem dus de aanname dat uw naaste in bed ligt wanneer hij/zij in de slaapkamer is.

Met bedsensor: de sensor ligt onder het matras en registreert op basis van de hartslag. Hierdoor weet de sensor of uw naaste wel en niet in bed ligt. Met een bedsensor kunt u het slaapgedrag dus actiever monitoren. Een bedsensor wordt voornamelijk ingezet wanneer er een verhoogd valrisico is bij het in en uit bed stappen of het vermoeden dat iemand in de nacht uit bed is maar in de slaapkamer blijft.

U kunt de app voor verschillende type meldingen apart instellen. Indien u met meerdere mantelzorgers de app gebruikt, kan iedere mantelzorger de notificaties zelf aan en uit zetten. Op deze manier kan ondersteuning van uw naaste makkelijker verspreid worden tussen mantelzorgers.

Hieronder vindt u per onderdeel de link naar het specifieke deel van de handleiding waar dit uitgelegd wordt:

Sensoren hernoemen

Dwaalalarm 

Niet terug naar bed alarm 

Niet thuis 

Activiteiten overzicht 

Urgente notificaties 

Lange termijn notificaties 

U vindt hier uitleg over wat u in de app ziet.

De woon-, hal- en hobbykamersensor zijn essentieel voor de werking van het systeem. De data die deze sensoren verzamelen dragen bij aan de berekening van diverse gegevens zoals bijvoorbeeld de loopsnelheid van de bewoner. Het klopt echter dat u geen meldingen in de app van deze sensoren ziet, behalve ‘laatst gezien in…’

De voornaamste reden hiervoor is dat deze sensoren op plekken hangen waar de bewoner erg regelmatig door de sensor opnieuw gezien wordt. Als hiervan telkens een melding zou worden gegenereerd, zou u in de app enorm veel meldingen hiervan zien waardoor het totaal niet overzichtelijk meer voor u is. Kortom, geen zorgen, de sensoren werken gewoon.

Daarnaast zijn keuken-, toilet- en slaapactiviteit relevante gezondheid gerelateerde data. Aanwezigheid in de woonkamer of hal zegt op zichzelf niets over de gezondheid van de bewoner.

U vindt hier de betekenis van de activiteiten. 

Ja, uw naaste heeft een permanente internetverbinding nodig om leefstijlmonitoring te kunnen gebruiken. Internet kan voor leefstijlmonitoring gebruikt worden via het internet modem of via een internetverbinding in de muur (deze staat ook in contact met het modem).

Vaak is er een Internetaansluiting (als onderdeel van het televisie/telefonie abonnement) maar is iemand daar niet van op de hoogte. Dit kunt u op twee manieren controleren:

  • Op de factuur van de betrokken provider. Alle All-in (of 3-in-1) abonnementen omvatten een geschikt Internetabonnement.
  • Connecties aan de achterkant van de aanwezige TV-kastjes (set-top box) – aanwezigheid van de UTP/Ethernet connectoren is een duidelijke indicatie voor de beschikbaarheid van de Internetaansluiting.

In alle andere gevallen, kunt u bij Jinca een mobiele modem met een Internetabonnement (mee) bestellen. Het modem is uitsluitend bedoeld voor gebruik i.c.m. het Leefstijlmonitoring systeem en kan niet gebruikt worden voor algemeen toegang tot Internet.

De alarmknop wordt gekoppeld aan de sensoren-ontvanger in de woning. Uw naaste draagt deze knop bij zich middels een halskoord. Wanneer uw naaste zich onveilig voelt of er is iets gebeurt, bijvoorbeeld als uw naaste gevallen is, dan kan er op de alarmknop gedrukt worden. U en eventueel de andere mantelzorgers ontvangen binnen enkele seconden deze alarmmelding in de app. Zo kan

uw naaste bij u en andere mantelzorger(s) aangeven dat hij/zij hulp nodig heeft. Let op, de alarmknop bevat geen spreek-luisterverbinding en is dus puur een manier voor uw naaste om u/mantelzorgers te alarmeren. De alarmknop bevat geen GPS-tracker en werkt dus alleen binnen de woning zelf. De sensor werkt op een knoopcelbatterij.

De alarmknop is eenvoudig aan de sensoren-ontvanger te koppelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen: -Trek het labeltje uit de alarmknop om de batterij te activeren. -Loop met de alarmknop naar de ontvanger (het witte vierkante blokje dat aan het internetmodem zit gekoppeld. Er brandt een groen lichtje op). -Druk 1 keer op de ronde knop op de ontvanger. Er gaat nu een lichtje op knipperen. -Prik nu 1 keer met een paperclip of naald in het kleine gaatje op de achterzijde van de alarmknop. -Na enkele seconden knippert het lichtje op de ontvanger even sneller en stopt dan met knipperen. De alarmknop is nu gekoppeld en u kunt deze testen door de alarmknop in te drukken.

Nee, de alarmknop is alleen bedoeld voor in de woning zelf en heeft geen optie om GPS tracking buitenshuis in te stellen. Door de deursensor is het wel inzichtelijk wanneer uw naaste het huis verlaat en weer thuis komt. Jinca heeft wel een mogelijkheid om een ander product te gebruiken voor dwaaldetectie, hier vindt u meer informatie over dit product.

Op dit moment is dat nog niet mogelijk. Technisch gezien is het wel mogelijk, daarom horen wij het graag van u indien u een aansluiting op onze zorgcentrale wenst. Wanneer wij van meerdere klanten dit verzoek krijgen kunnen wij deze dienst mogelijk aan gaan bieden. Houdt er wel rekening mee dat er kosten verbonden zullen zijn bij een aansluiting op de zorgcentrale.

Wanneer u een verzoek wilt doen voor een aansluiting op de zorgcentrale van Jinca kunt u contact met ons opnemen.

Nee, de alarmknop heeft geen spreek-luisterverbinding en het is daardoor niet mogelijk om elkaar via de alarmknop te spreken. Wij raden aan om uw naaste telefonisch te bellen wanneer er op de alarmknop gedrukt is. Wanneer er niet wordt opgenomen is het verstandig om bij uw naaste langs te gaan. Jinca biedt ook andere mogelijkheden voor personenalarmering met spreek-luisterverbinding, hier vindt u meer informatie over de personenalarmering producten van Jinca.

Dat hangt ervan af hoeveel inzicht u in het slaappatroon van uw naaste wilt hebben. Wilt u exact weten wanneer hij/zij wel en niet in bed ligt, dan is het verstandig om de bedsensor te gebruiken. De bedsensor wordt vooral gebruikt wanneer er een verhoogd valrisico is in de nacht of een verhoogd valrisico bij het in en uit bed stappen. Daarnaast komt het bijvoorbeeld bij dementie voor dat het dag-nacht ritme wordt omgedraaid of dat iemand uit bed gaat maar wel in de slaapkamer blijft. In deze situaties zal de bedsensor een uitkomst bieden om meer inzicht te krijgen in het slaappatroon van uw naaste.

De bedsensor is auditief. De sensor strook wordt op borsthoogte onder het matras geplaatst en deze registreert de hartslag vanuw naaste. Op basis van de hartslag weet de sensor of uw naaste in bed ligt. De sensor werkt met een adapter in het stopcontact, dus niet op batterijen zoals de andere sensoren.

Als u een bedsensor geïnstalleerd heeft, kunt u deze melding als volgt instellen:

-Ga naar Instellingen (tandwieltje rechtsboven in uw scherm).

-Klik op Notificaties en dan op Activiteiten, onder het kopje ‘Urgente notificaties’.

-Zet het schuifje aan naast ‘Niet terug naar bed gegaan’.

-Klik nu op ‘Detectie tijdvakken’ om de periode in te stellen waarbinnen u de meldingen wilt ontvangen. Ook kunt u hier instellen met hoe veel vertraging u de melding wilt ontvangen.

Welke situatie is van toepassing?

A: U heeft een eigen internet modem

B: U heeft een internet modem bij Leefstijlmonitoring besteld

  • A: Eigen modem: Doorloop de volgende stappen om de verbinding te herstellen:
  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact.
  2. Haal de netwerkkabel tussen het modem en de ontvanger los.
  3. Reset het modem. Vaak is hier een knopje voor. Anders haalt u zo’n 10 seconden de stekker van het modem uit het stopcontact en plaatst hem dan terug.
  4. Wacht tot de lampjes op het modem weer constant branden. Dit kan even duren. Lukt dit niet, neem dan alstublieft contact op met uw internetprovider.
  5. Steek de stekker van de ontvanger terug in het stopcontact en verbind ook weer de netwerkkabel tussen modem en ontvanger.

Binnen enkele minuten moet het groene lampje op de ontvanger weer constant branden. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de klantenservice van Jinca. Is het wel gelukt? Dan kunt u direct testen of de sensoren weer werken. Gaat u daarvoor in de app bovenin uw scherm naar Instellingen > Sensors > Test/verwijder sensors. Als u nu in het zicht van een sensor beweegt, moet er in het scherm een groen bolletje naast de sensor verschijnen.

  • B: Leefstijlmonitoring-modem: Voor de volledigheid, het modem is een wit vierkant blok waar een zwarte dongel (usb) uitsteekt. De ontvanger is een wit blokje met 1 knop erop, die momenteel waarschijnlijk groen knippert. Doorloop de volgende stappen om de verbinding te herstellen:
  1. Haal de stekkers van het modem en de ontvanger uit het stopcontact.
  2. Haal de netwerkkabel tussen het modem en de ontvanger los.
  3. Haal de dongel uit het modem. Maak de dongel open, verwijder de simkaart even en plaats hem zoals aangegeven terug in de dongel. Steek de dongel daarna weer in het modem.
  4. Steek de stekker van het modem terug in het stopcontact. Wacht tot de 2 groene lampjes op het modem en het gekleurde lampje op de dongel weer constant branden. Dit kan even duren.
  5. Steek de stekker van de ontvanger terug in het stopcontact en verbind ook weer de netwerkkabel tussen modem en ontvanger.

Binnen enkele minuten moet het groene lampje op de ontvanger weer constant branden. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de klantenservice van Jinca. Is het wel gelukt? Dan kunt u direct testen of de sensoren weer werken. Gaat u daarvoor in de app bovenin uw scherm naar Instellingen > Sensors > Test/verwijder sensors. Als u nu in het zicht van een sensor beweegt, moet er in het scherm een groen bolletje naast de sensor verschijnen.

Deze notificatie betekent dat de sensor al meerdere dagen geen beweging meer heeft waargenomen. Bijvoorbeeld omdat deze niet juist is geïnstalleerd of in een ruimte hangt waar de bewoner geen gebruik van maakt. Wat voor sensor betreft het?

  • Deur/keukensensor:

De deur- en keukensensor bestaan uit twee delen. Het ene deel zit op de deurpost/koelkast/keukenblok, het andere deel zit op de deur, koelkastdeur of keukenlade. Daarbij horen beide delen van de sensor niet meer dan een centimeter uit elkaar te zitten, waarbij de witte puntjes op de voorzijde van beide sensordelen naast elkaar op dezelfde hoogte zitten.

Ga in de app naar Instellingen, Sensoren en vervolgens naar ‘Test/verwijder sensor’. Als u nu de sensor activeert door de deur/lade enkele malen open en dicht te doen, zou er in uw scherm een groen bolletje naast de sensor moeten verschijnen. Werkt het niet? Neemt u dan alstublieft contact op met de klantenservice van Jinca.

  • Muursensor:

De muursensor hoort op ongeveer 1.40 meter hoogte te hangen, zonder dat er iets vóór staat of hangt.

Ga in de app naar Instellingen, Sensoren en vervolgens naar ‘Test/verwijder sensor’.  Als u nu de sensor activeert door er een paar keer langs te bewegen, zou er in uw scherm een groen bolletje naast de sensor moeten verschijnen. Werkt het niet? Neemt u dan alstublieft contact op met de klantenservice van Jinca.

Digitale agenda

Spiqle agenda is een hulpmiddel wat gebruikt kan worden wanneer iemand moeite heeft met het aanhouden van een dagstructuur, bijvoorbeeld in geval van geheugenproblemen. De Spiqle agenda zorgt voor meer inzicht in de dag en de geplande afspraken en krijgt de klant meer vertrouwen en regie in het dagelijks leven. Het is belangrijk dat de agenda consequent bijgehouden wordt middels de app, op die manier geeft het uw naaste meer rust en vertrouwen. In onderstaande video ziet u wat de Spiqle agenda nog meer kan betekenen.

 

Nee, Spiqle agenda heeft als doel inzicht te verschaffen in de dag en/of de komende dagen. Alles wat mogelijk voor verwarring kan zorgen wordt daarbij vermeden. Dit maakt dat Spiqle agenda voor een breed publiek en voor langere tijd passende ondersteuning biedt.

Nee. De Spiqle wordt compleet geleverd met een SIM kaart en maakt zo een eigen internet verbinding.

Nee. De kracht van Spiqle agenda is het formaat van het scherm in combinatie met de app en de gebruiksvriendelijke omgeving. Om deze reden is er maar één formaat van de Spiqle agenda.

Ja de Spiqle is alleen in combinatie met een abonnement mogelijk. Binnen het abonnement valt het beheer van de software applicatie, de kosten voor gebruik van internet via de SIM kaart en service en onderhoud.

Controleer bij de instellingen, of de begroeting is ingevuld. Zorg dat daar altijd iets staat. Sla op en dan kunt u alle instellingen (weer) wijzigen.

1: Controleer de inloggegevens. Dit zijn niet dezelfde gegevens als die van de website die u gebruikt heeft bij het bestellen.

2: Mogelijk kunt u de knop ‘Login’ niet vinden, is dit het geval? Check bij de instellingen van uw telefoon of u mogelijk een groter lettertype heeft gekozen of een zoomfunctie heeft ingeschakeld. Deze kunt u vinden bij ‘Instellingen’ en ‘Beeldscherm’.

Als de Spiqle agenda al gekoppeld is aan de app voor bijvoorbeeld een andere mantelzorger, dan kunt u deze niet zelf koppelen en moet u via een email uitgenodigd worden door de persoon die als eerste de app met de Spiqle agenda heeft gekoppeld. Via deze link kunt u dan een account aanmaken. Lukt dit niet? Dan kan het mogelijk zo zijn dat u al eerder een account heeft aangemaakt, waardoor deze niet meer gekoppeld kan worden, neemt u dan contact op via support@spiqle.com. Onder vermelding van de NAW gegevens van de gebruiker van Spiqle Agenda en uw mailadres.

Algemene vragen

Ja, Jinca is een gecertificeerd aanbieder van personenalarmering en voldoet aan de kwaliteitsnormen van de WDTM branchevereniging. Dit WDTM-keurmerk staat voor de kwaliteit van personenalarmering en wordt ook als eis gesteld door verzekeraars om voor vergoeding in aanmerking te komen. Wilt u meer weten over dit keurmerk, klik dan hier.

Met uw persoonlijke (medische) gegevens stellen we uw persoonlijke informatiekaart samen. Doordat we uw gegevens duidelijk in kaart hebben, weten we direct wat uw situatie is als u alarmeert. Als u op de knop drukt, krijgen onze hulpverleners uw persoonlijke informatiekaart te zien. We kunnen u daardoor sneller en beter helpen. Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met uw gegevens. Meer informatie over hoe wij om gaan met onze gegevens vindt u in ons privacy statement.

We willen u zo goed mogelijk kunnen helpen als u alarmeert. Daarom is het belangrijk dat u altijd aanpassingen van uw persoonlijke (gezondheids)situatie aan ons doorgeeft. Vooral wanneer u bent verhuisd, een telefoonnummer van uw mantelzorger(s) verandert of wanneer uw mantelzorger(s) op vakantie zijn. U kunt wijzigingen eenvoudig doorgeven via het contactformulier . U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vult de rest verder in. Wij sturen u een bevestiging van uw aanpassing.

Het is afhankelijk van uw zorgverzekering of een deel van de kosten voor personenalarmering wordt vergoed. Meestal wordt er gekeken naar het product en de medische noodzaak. De zorgverzekeraar vergoed dan de huur van de apparatuur. Uw eigen zorgverzekeraar kan u hier meer duidelijkheid over geven.

Als u voor vergoeding in aanmerking komt, geldt dit alleen voor gecertifceerde aanbieders van personenalarmering, zoals Jinca. U kunt de factuur van Jinca dan indienen bij de verzekeraar.

U vindt Jinca terug in de lijst van gecertificeerde aanbieders van alarmering van de WDTM.

In sommige situaties is er ook vanuit de gemeente een bijdrage. U kunt bij uw gemeente informeren naar de mogelijkheden. Niet alle gemeenten vergoeden een deel van de kosten.

Bij Jinca stellen we het belang van de klant voorop. Het kan natuurlijk voorkomen dat er in de dienstverlening van Jinca zaken anders verlopen dan u van ons verwacht. Dat is natuurlijk vervelend. We lossen uw klacht graag op. Dat lukt het beste als u contact opneemt met onze klantenservice.

Een klacht indienen:
U kunt uw klacht eenvoudig doorgeven via het contactformulier. U kunt ook contact opnemen door te bellen naar onze klantenservice via 088 55 20 280 of door een email te sturen naar klantenservice@jinca.nl. De klantenservice is op werkdagen geopend van 09.00 – 17.00 uur. Na registratie van de klacht krijgt u van ons binnen 5 werkdagen een reactie.

Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice? Dan kunt u zich schriftelijk tot onze service manager wenden. U kunt deze mailen of een brief sturen naar onderstaand adres. U krijgt dan binnen 5 werkdagen na ontvangst een reactie en we gaan in samenspraak met u zorgen voor een passende oplossing.

Mail:
klantenservice@jinca.nl
T.a.v. service manager.
Onderwerp: Klacht Jinca.

Postadres:
Jinca
T.a.v. service manager
Postbus 6420
5600 HK Eindhoven

Jinca werkt uitsluitend met automatische incasso’s. Bij het plaatsen van een bestelling voert u de betaalgegevens in en geeft u akkoord voor het incasseren van het maandbedrag, de eenmalige kosten en eventuele extra kosten (bv. wanneer u niet thuis blijkt te zijn bij installatie).

De incasso start wanneer u de apparatuur ontvangt en wordt altijd rond de 28e van de maand van uw rekening geïncasseerd. Op uw bankafschrift ziet u de incasso staan onder naam van Centrale24 Services BV met rekeningnummer NL17ABNA0508997569.

Binnen 14 dagen mag u het product altijd retour sturen, zonder opgave van reden. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd (recht van retour). U zal de apparatuur terug moeten sturen in de originele verpakking. Kosten voor het terugzenden van de apparatuur komen voor uw eigen rekening. Indien er kosten voor installatie of de-installatie door een monteur gemaakt zijn, kunt u deze kosten niet terug ontvangen of dient u deze alsnog te betalen. Alle overige kosten voor het abonnement en het product ontvangt u terug of worden niet geïncasseerd.

Om gebruik te maken van het recht van retour kunt u contact opnemen middels ons contactformulier met als onderwerp ‘retour’, u kunt mailen naar klantenservice@jinca.nl of bellen met de klantenservice van Jinca middels 088 55 20 280. De klantenservice van Jinca is bereikbaar op werkdagen van 9.00u tot 17.00u.

Staat uw vraag er niet bij? Klik dan hier voor ons contactformulier en onze contactgegevens.