Corona maatregel – speciale gebruiksklaar oplever service

Jinca is leverancier van personenalarmering en oplossingen voor veiligheid en toezicht op afstand. Normaal gesproken biedt Jinca de zekerheid en het gemak van installatie door een erkend monteur. Deze monteur zorgt voor professionele installatie op locatie, uitleg van de werking van de apparatuur en het uitvoeren van een testoproep. Nieuw is nu de dienst waarbij de alarmeringsapparatuur van tevoren gebruiksklaar wordt gemaakt en getest voor aansluiting met de zorgcentrale. Vervolgens wordt de apparatuur naar uw thuisadres opgestuurd en kunt u deze met een paar eenvoudige stappen in gebruik nemen. Om u hierbij te begeleiden wordt een eenvoudige installatiekaart meegestuurd. U kunt ook altijd contact opnemen met het speciale servicenummer voor installaties of onze klantenservice.

Personenalarmering thuis – de zekerheid van 24/7 bereikbaarheid

Woont u thuis maar voelt u zich niet altijd veilig of zeker ? Bent u bijvoorbeeld bang om te vallen ? Mocht u zich soms onveilig of onwel voelen dan wilt u zo snel mogelijk uw naasten of hulpverleners alarmeren. Personenalarmering met een zorgcentrale die dag en nacht bereikbaar is en de juiste hulp inschakelt wanneer u op uw alarmknop drukt, biedt dan een uitkomst. Klik hier voor meer informatie.

Personenalarmering mobiel – alarmering buitenshuis en gebruik van “veilige zones”

Naast vaste alarmering biedt Jinca ook mobiele alarmering met GPS. Zo kunt u ook hulp oproepen wanneer u buitenshuis bent. De mobiele alarmering beschikt ook over een functionaliteit met “veilige zones” waarbij er gealarmeerd wordt wanneer u of uw naaste zich buiten een veilige zone begeeft. Klik hier voor meer informatie. 

Mobiele alarmering met mantelzorg en dwaaldetectie

Dwaaldetectie wordt vaak gebruikt door mantelzorgers en/of zorgverleners. De gebruiker is vaak iemand met beginnende dementie of iemand die om een andere reden het risico loopt om te (ver)dwalen. Met dwaaldetectie kan iemand bij dwalen snel worden teruggevonden of worden gebeld om iemand te helpen terug naar huis te gaan. Dwaaldetectie is een functie die wordt geboden bij mobiele alarmering. Meer informatie vindt u hier

Sensara sensorbewaking – een oogje in het zeil via de smartphone

Met moderne leefstijlmonitoring kunt u eenvoudig een oogje in het zeil houden bij een alleenwonende oudere. Met bewegingssensoren worden afwijkingen van het leefpatroon van uw naaste in kaart gebracht. U kunt met leefstijlmonitoring dus een oogje in het zeil houden ook al bent u niet fysiek aanwezig. Daarnaast wordt u via de app geattendeerd op mogelijke risico’s zoals toenemend valgevaar of omkeren van het dag-nacht ritme. Leefstijlmonitoring is wat men noemt “passieve alarmering”. Het is niet nodig om een alarmknop in te drukken. Op basis van de metingen van de sensoren kan er bijvoorbeeld een alarm doorgegeven worden bij:

  • Vallen (op basis van inactiviteit)
  • Niet thuiskomen in de avond
  • Dwalen in de avond/nacht
  • Niet opstaan in de ochtend
  • Niet terugkeren van het toilet

De mantelzorger krijgt de meldingen direct te zien op de smartphone. Zo kunt u eenvoudig een oogje in het zeil houden zonder dat met bijvoorbeeld camera’s de privacy worden aangetast. Een veilig gevoel. Meer informatie over leefstijlmonitoring vindt u hier

Wat kunt u zelf doen

We merken dat het belangrijk is om sociale contacten te onderhouden en iemand te kunnen spreken als je je zorgen maakt. Dat is natuurlijk lastig als je elkaar niet fysiek kunt opzoeken. Onderstaand vindt u een aantal tips voor senioren om digitaal contact te hebben of iemand persoonlijk te spreken (bron alleszelf.nl).

  • Digitaal contact

Via internet op uw computer of smartphone zijn er nieuwe manieren om te communiceren. Zo kunt: u méér dan de traditionele post en telefoon gebruiken om met andere mensen in contact te zijn.

Beeldbellen: via de camera van uw computer of telefoon gaat u een gratis gesprek aan met een ander en u kunt die persoon dan ook op uw scherm zien. Zo houdt u contact met uw familie en vrienden. Programma’s die u hiervoor goed kunt gebruiken zijn Skype, Facetime (voor Apple-gebruikers), Whatsapp en Messenger (beide van Facebook) of Google Hangouts.

Appen: voer een gesprek met een ander door het over en weer typen van tekst tussen uzelf en een of meer anderen. Dit chatten is ook ideaal om ‘groepsgesprekken’ te voeren met bijvoorbeeld de buurt via een speciale corona-groep voor de buurt of de straat. Kijk zo ook samen tv met de telefoon aan uw oor of deel foto’s en filmpjes met elkaar. Veel gebruikt zijn Whatsapp en Messenger van Facebook.

  • Telefoondiensten

Voor meer aanspraak en contact kunt u ook gebruik maken van een hulplijn. Het hangt er vanaf of u (Dringend) behoefte heeft om een lastige situatie te bespreken, of dat u liever regelmatig gebeld wordt voor een gesprek.

ANBO-telefoonlijn: deze ouderenbond heeft een speciale ANBO-telefoonlijn geopend voor ouderen die zich zorgen maken over het coronavirus of graag een praatje willen maken.

KBO-PCOB-infolijn: deze ouderbond heeft een speciale Ouderen-Infolijn opgezet. Voor al uw corona-vragen, een luisterend oor of een praatje. Maar ook of overleg en (kleine) afdelingsbijeenkomsten door kunnen gaan.

Rode Kruis Hulplijn: deze telefoonlijn voor kwetsbaren is voor mensen in quarantaine en thuisisolatie. Zij kunnen er hun verhaal kwijt en advies of extra hulp vragen. Daarnaast kunnen vrijwilligers zich melden voor een Rode Kruis netwerk om anderen te helpen.

Meer informatie: https://www.alleszelf.nl/informatie-advies/coronahulp?